سران مسیحیان تبشیری از حضور مردم در تلگرام استفاده میکنند و با ایجاد کانال ها و گروههای تلگرامی و ارتباط برقرار کردن با جوانان و استفاده از حربه های تبلیغی جوانان را مسیحی میکنند. نگرانی مدیران حوزه علمیه از گسترش ترجمه انجیل در پنج قاره، استقبال گسترده مردم از کتابهای با مضمون مسیحی و واکنش منفی رسانه های حکومتی، درخواست آیت الله خراسانی از وزیر ارشاد برای مقابله با ترویج مسیحیت، بساط تبلیغ مسیحیت باید از این مملکت برچیده شود والا آبرو برای … نخواهم گذاشت.»وحیدخراسانی پیش از این هم انجیل کتاب مقدس مسیحیان را تحریف شده و غلط خوانده بود و گفته بود که این کتاب کلام خدا نیست.همزمان با اظهارات اخیر این مرجع تقلید شیعه، «فتحالله جمیری» فرمانده سپاه امام صادق نیز مسیحیت صهیونیستی را در کنار صهیونیست یهودی، و اسلام انگلیسی عربستانی مثلثی علیه اسلام ناب محمدی دانسته بود.
ناصرمکارم شیرازی، از مراجع بلندپایه تقلید با اشاره به فعالیت مبلغان مسیحی در شهرهای مختلف ایران و با انتقاد از تمرکز طلاب در قم گفته باید برنامهای برای هجرت مبلغان به شهرستانها تدوین کرد و شهرستانها نباید از طلاب خالی شود که در غیر این صورت مبلغان مسیحی و وهابی وارد خواهند شد.
این اولین بار نیست که مراجع و حوزیان از افزایش مبشرین مسیحی در ایران ابراز نگرانی میکنند. سازماندهی طلاب برای مقابله با ترویج مسیحیت در ایران از سال ۱۳۹۰ کلید خورد.
با افزایش فشار و دستگیری دهها نوکیش مسیحی در کشور و همنیطور شناسایی تعدادی کلیساهای خانگی، نهادهای دینی و امنیتی از افزایش تعداد مسیحیان و استقبال شهروندان ایرانی از تغییر دین نگران شدند.
گروهی از طلاب مشهد و قم با هماهنگی موسسهای با عنوان «نسیم رضوان» با طرح این پروژه که مسیحیت هجمه تبلیغی خود را در بیمارستانها و یتیم خانهها دنبال میکند، با حوزه علمیه مشهد و قم نامهنگاری نمودند که «بیماران و همراهان آنان در این شرایط که به تعبیر قرآن دچار “بأساء و ضراء” شدهاند زمینه تحول و آمادگی بیشتری برای پذیرش مسائل اعتقادی و دینی دارند که یک فرصت تبلیغی مناسب و حساس به شمار میرود که مبلغان مسیحی بیش از ما از این فرصت استفاده میکنند».
این گروه از طلاب در نامههای دیگری به قوه قضائیه و نهاد ولی فقیه در دانشگاهها موضوع را مطرح کردند و نتیجه راهاندازی موجی علیه گسترش مسیحیت در میان طلاب شد.
علاوه بر این جماعت، موسسهای دیگر تحت عنوان «در راه حق» که سابقه بیشتری در مسیحیت ستیزی داشت نیز فعالیت خود را برای افزایش فشار به نهادهای امنیتی برای بازداشت مسیحیان ایران آغاز کرد. آبان ماه سال ۱۳۹۰ روزنامه جمهوری اسلامی گرایش جوانان به مسیحیت را شایعه خواند، دو سال بعد از آن سید هاشم حسینیبوشهری، مدیر (سایق) حوزههای علمیه کشور ادعا کرد که مستکبران سعی دارند با پرداخت پولهایی هنگفت همچون سکههای طلا، «کتاب انجیل» را در دانشگاهها بین دانشجویان توزیع کنند. اشاره او به ساخت فیلمهای غربی و رمانهای غیراسلامی و نفوذ فرهنگی بود.
ضعف مبلغان اسلامی برای مقابله با گسترش مسیحیت باعث شد تا برای آنها کلاس آموزشی ترتیب دهند. در عین حال افرادی چون وحید خراسانی و جعفرسبحانی، وزارت ارشاد و حوزههای علمیه و نهادهای امنیتی را برای مقابله با ترویج مسیحیت تحریک میکردند. که موج گسترده بازداشت های سال ۱۳۹۲ نیز از همین نقطه آغاز شد.یک سال بعد در سال ۱۳۹۳ شیخ علیاکبر صافی، مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان رسمن اعلام کرد برای مقابله با گسترش مسیحیت تبشیری در کشور و برای آشنایی بیشتر مبلغان و ارائه راهکارهای کاربردی مقابله با مسیحیت تبشیری، دوره نقد و بررسی «مسیحیت تبشیری» در اصفهان آغاز به کار کرده است.
با این حال در یکی دو سال گذشته طلاب جوان برای اعزام به شهرستانها تمایلی از خود نشان نمیدهند و عوامل اقتصادی اصلیترین دلایل آن است، از این رو ناصرمکارم شیرزای نسبت به تمرکز آنان در قم هشدار داده و آن را خطری جدی دانسته است.
ناصرمکارم شیرازی، از مراجع بلندپایه تقلید با اشاره به فعالیت مبلغان مسیحی در شهرهای مختلف ایران و با انتقاد از تمرکز طلاب در قم گفته باید برنامهای برای هجرت مبلغان به شهرستانها تدوین کرد و شهرستانها نباید از طلاب خالی شود که در غیر این صورت مبلغان مسیحی و وهابی وارد خواهند شد.
این اولین بار نیست که مراجع و حوزیان از افزایش مبشرین مسیحی در ایران ابراز نگرانی میکنند. سازماندهی طلاب برای مقابله با ترویج مسیحیت در ایران از سال ۱۳۹۰ کلید خورد.
با افزایش فشار و دستگیری دهها نوکیش مسیحی در کشور و همنیطور شناسایی تعدادی کلیساهای خانگی، نهادهای دینی و امنیتی از افزایش تعداد مسیحیان و استقبال شهروندان ایرانی از تغییر دین نگران شدند.
گروهی از طلاب مشهد و قم با هماهنگی موسسهای با عنوان «نسیم رضوان» با طرح این پروژه که مسیحیت هجمه تبلیغی خود را در بیمارستانها و یتیم خانهها دنبال میکند، با حوزه علمیه مشهد و قم نامهنگاری نمودند که «بیماران و همراهان آنان در این شرایط که به تعبیر قرآن دچار “بأساء و ضراء” شدهاند زمینه تحول و آمادگی بیشتری برای پذیرش مسائل اعتقادی و دینی دارند که یک فرصت تبلیغی مناسب و حساس به شمار میرود که مبلغان مسیحی بیش از ما از این فرصت استفاده میکنند».
این گروه از طلاب در نامههای دیگری به قوه قضائیه و نهاد ولی فقیه در دانشگاهها موضوع را مطرح کردند و نتیجه راهاندازی موجی علیه گسترش مسیحیت در میان طلاب شد.
علاوه بر این جماعت، موسسهای دیگر تحت عنوان «در راه حق» که سابقه بیشتری در مسیحیت ستیزی داشت نیز فعالیت خود را برای افزایش فشار به نهادهای امنیتی برای بازداشت مسیحیان ایران آغاز کرد. آبان ماه سال ۱۳۹۰ روزنامه جمهوری اسلامی گرایش جوانان به مسیحیت را شایعه خواند، دو سال بعد از آن سید هاشم حسینیبوشهری، مدیر (سایق) حوزههای علمیه کشور ادعا کرد که مستکبران سعی دارند با پرداخت پولهایی هنگفت همچون سکههای طلا، «کتاب انجیل» را در دانشگاهها بین دانشجویان توزیع کنند. اشاره او به ساخت فیلمهای غربی و رمانهای غیراسلامی و نفوذ فرهنگی بود.
ضعف مبلغان اسلامی برای مقابله با گسترش مسیحیت باعث شد تا برای آنها کلاس آموزشی ترتیب دهند. در عین حال افرادی چون وحید خراسانی و جعفرسبحانی، وزارت ارشاد و حوزههای علمیه و نهادهای امنیتی را برای مقابله با ترویج مسیحیت تحریک میکردند. که موج گسترده بازداشت های سال ۱۳۹۲ نیز از همین نقطه آغاز شد.یک سال بعد در سال ۱۳۹۳ شیخ علیاکبر صافی، مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان رسمن اعلام کرد برای مقابله با گسترش مسیحیت تبشیری در کشور و برای آشنایی بیشتر مبلغان و ارائه راهکارهای کاربردی مقابله با مسیحیت تبشیری، دوره نقد و بررسی «مسیحیت تبشیری» در اصفهان آغاز به کار کرده است.
با این حال در یکی دو سال گذشته طلاب جوان برای اعزام به شهرستانها تمایلی از خود نشان نمیدهند و عوامل اقتصادی اصلیترین دلایل آن است، از این رو ناصرمکارم شیرزای نسبت به تمرکز آنان در قم هشدار داده و آن را خطری جدی دانسته است.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر