اسلام تاکنون همانند مارتین لوتر، پایهگذار پروتستان نداشته است، مشکل اصلی جوامع اسلامی آن است که نتوانستهاند اعتقادات دینی خود را با دنیای مدرن همساز کنند. به گفته او بیشتر مردم مسلمان رشد و رفاه دنیای مدرن را توأم با افکار و عقاید قرون وسطایی میخواهند.
یکی از نویسندگان حوزه گفته خشونتزدایی و رحمت محور مسیحیت پروتستان است و آنها ضد اسلام هستند!
شیخ حسن علیپور وحید، نویسنده کتاب «اسلام رحمانی؛ مبانی و مولفهها» با مقایسه گفته همانطور که نظریهپردازان روشنفکری اسلامی همچون مهندس مهدی بازرگان، علی گلزاده غفوری، عبدالکریم سروش، مصطفی ملکیان و محسن کدیور، لیبرالیسم و اومانیسم و سکولاریسم و پلورالیسم و سرمایه داری و دیگر مؤلفههای مدرنیته را ترویج میکنند، مسیحیت پروتستان هم چنین مسیری را میرود.
وی در نشست «اسلام رحمانی و حوزه انقلابی» که در قم برگزار شد گفته، آنها میکوشند تا روی مباحثی چون رحمت و خشونتزدایی متمرکز شوند در صورتی که همان بلایی را که پروتستانها بر سر مسیحیت کاتولیک آوردند، آنها میخواهند بر سر اسلام بیاورند.
به گفتهی او اسلام رحمانی شبیه مسیحیت پروتستان است و قرائتی همسو با مدرنیسم دارند و در تقابل با اسلام سیاسی است که خشونتزدایی، شریعتگریزی، تساهلمداری، تقلیلگرایی و درونیسازی را در اسلام پی میگیرد.
دقیق مشخص نیست این نویسنده مذهبی از مسیحیت پروتستان تعریف میکند یا انتقاد چون مباحثی همانند رحمت، خشونتزدایی، تساهلمداری و درونیسازی همگی مولفههای صلح و آرامش نظام جهانی است که به گفتهی این نویسند مصداق لیبرالیسم و سرمایه داری است و ضد اسلام واقعی.
یکی از نویسندگان حوزه گفته خشونتزدایی و رحمت محور مسیحیت پروتستان است و آنها ضد اسلام هستند!
شیخ حسن علیپور وحید، نویسنده کتاب «اسلام رحمانی؛ مبانی و مولفهها» با مقایسه گفته همانطور که نظریهپردازان روشنفکری اسلامی همچون مهندس مهدی بازرگان، علی گلزاده غفوری، عبدالکریم سروش، مصطفی ملکیان و محسن کدیور، لیبرالیسم و اومانیسم و سکولاریسم و پلورالیسم و سرمایه داری و دیگر مؤلفههای مدرنیته را ترویج میکنند، مسیحیت پروتستان هم چنین مسیری را میرود.
وی در نشست «اسلام رحمانی و حوزه انقلابی» که در قم برگزار شد گفته، آنها میکوشند تا روی مباحثی چون رحمت و خشونتزدایی متمرکز شوند در صورتی که همان بلایی را که پروتستانها بر سر مسیحیت کاتولیک آوردند، آنها میخواهند بر سر اسلام بیاورند.
به گفتهی او اسلام رحمانی شبیه مسیحیت پروتستان است و قرائتی همسو با مدرنیسم دارند و در تقابل با اسلام سیاسی است که خشونتزدایی، شریعتگریزی، تساهلمداری، تقلیلگرایی و درونیسازی را در اسلام پی میگیرد.
دقیق مشخص نیست این نویسنده مذهبی از مسیحیت پروتستان تعریف میکند یا انتقاد چون مباحثی همانند رحمت، خشونتزدایی، تساهلمداری و درونیسازی همگی مولفههای صلح و آرامش نظام جهانی است که به گفتهی این نویسند مصداق لیبرالیسم و سرمایه داری است و ضد اسلام واقعی.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر